آسکو بین الملل (شرکت بازرسی فنی بین المللی آریا سینا کنترل)، سهامی خاص، با ۱۰۰% سهام بخش خصوصی در مرداد سال ۱۳۹۰ توسط جمعی از متخصصین بازرسی فنی و تجارت بین الملل تحت شماره ۴۰۹۴۶۰ به ثبت رسید و در اسفند سال ۱۳۹۱ موفق به دریافت اولین پروانه بازرسی گردید. این شرکت با تأکید بر نگرش سیستماتیک و فرآیندی و به کار بستن رویههای استاندارد در مدیریت و اجرای وظایف خود توانست با جذب متخصصین مجرب در زمینههای بازرسی کالا، بازرسی فنی و بازرسی دریایی، بازرسی سیستمها و سایر فعالیتهای خود را گسترش دهد.
مأموریت این شرکت ارائه خدمات بازرسی بر اساس استانداردها و دستورالعملهای بازرسی ملی و بین المللی میباشد.
هدف شرکت کاهش ریسک تولید، بازرگانی و ساخت مشتریان خود، با بهره بردن از روشهای نوین بازرسی و در نهایت جلب رضایت کارکنان و مشتریان، هیأت مدیره و عامه مردم میباشد.
سیاست شرکت، صادرات خدمات بازرسی با از میان برداشتن محدودیتها و تبدیل شدن به شرکتی پیشرو در ارائه خدمات به مشتریان، فارغ از مرزهای جغرافیایی و شرکت در اجرای پروژهها و مناقصات بین المللی میباشد.
شرکت آسکو بین الملل در سال ۱۳۹۳ پس از حدود یک سال از استقرار سیستمهای مدیریت کیفیت، موفق به کسب گواهینامههای سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای استانداردهای زیر از شرکت DQS آلمان و شبکه جهانی کیفیت IQNet گردید.
همچنین شرکت آریا سینا کنترل موفق به کسب نشان جهانی مسئولیت اجتماعی از سری استانداردهای GC-Mark شده است.
این شرکت در راستای ارتقاء سطح کیفی خدمات بازرسی خود، اقدام به استقرار سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ISO/IEC17020:2012 درزمینههای کاری خود نموده است.
شرکت آسکو بین الملل استقرار نظام مدیریت یکپارچه را به عنوان نشانه احترام سازمانی به اجتماع و پرسنل خود برگزیده است. در این راستا استراتژی این شرکت برای نیل به افقهای ترسیم شده به شرح زیر تعیین گردیده است:
- طراحی، ایجاد استقرار و نگهداری یک سیستم یکپارچه مدیریت
- افزایش مشارکت کارکنان
- بکارگیری فناوریهای دوستدار محیط زیست
- پایبندی به قوانین و الزامات مرتبط با سازمان
همچنین مدیریت سازمان با توجه به افق فرا روی شرکت بر سه اصل مهم افزایش کیفیت خدمات، افزایش رضایت مشتری و توسعه بازار تأکید و بر همین اساس چشم انداز، مأموریت و ارزشهای سازمان را به شزح ذیل معین نموده است:
چشم انداز
چشم انداز ۱۰ ساله سازمان، استفاده بین المللی از خدمات سازمان، فیمابین کارفرماها، پیمانکاران، سازندگان، خریداران و فروشندگان بینالمللی، فارغ از مرزهای جغرافیایی و به دست آوردن دانش کار در عمدهترین زمینههای بازرسی فنی در سطح بین الملل میباشد.
مأموریت
مأموریت سازمان، ارائه خدمات بازرسی فنی با تکیه بر توسعه و توانمندسازی منابع انسانی، دریافت تأیید صلاحیت و مجوزهای فعالیت بین المللی و حضور در پروژههای بین المللی جهت کاهش ریسک فعالان اقتصادی است.
ارزشها
- اصلیترین ارزش سازمان، ارائه خدمات قابل تحسین میباشد.
- سازمان، دست یابی به رضایت کارکنان را در اولویت خود دارد.
- اولویت دوم سازمان، با تأکید بر اولویت اول، دست یابی به رضایت مشتریان میباشد.
- رضایتمندی سهامداران، جامعه و ذینفعان خدمات سازمان، نتایج اصلی و حائز اهمیت سازمان میباشند که با تکیه بر اولویتهای اول و دوم، قابل حصول خواهند بود.
- تکریم شأن انسان، فارغ از ساختار سازمانی بر کلیه آحاد سازمان الزامی است.